02 November 2010

::LiVe FroM sG bULoh::

"tepat jam 2pm aku tersedar dari tidur.wah,nasib baik tak terlajak tidur.alamat terlepas bas la aku kalau asyik layan mata je.huhu.segera aku membersihkan diri.pack2 mana yang patut.tengah siap2, ringtone 'dengarkanlah dari sheila majid' menusuk pendengaran aku.oh,sweetheart aku rupanya.mesej2 kejap..beliau janji ingin menghantar aku ke stesen bas^^ hepi2!! sampai je di stesen bas aku tengok jam di dashboard kereta comel beliau.em..baru 3.05pm.ada 25minit lagi.bas pun aku tengok dah tersedia dah.kami chat sekejap(hal yang serius bagi kami^^).borak dan borak dan borak~rindulah aku pada wajahnya...haish~"

"tepat 3.30pm aku dah ada dalam bas.seat single paling belakang.sebelah aku seat double tak ada orang duduk lagi.aku try adjust tempat sandar seat akutak berjaya...sebab tak ada peng'adjust'nya.huhu.nampaknya terpaksalah aku duduk tegak sepanjang jalan dan aktiviti kesukaan aku kalau ada dalam bas tak dapat lah di teruskanaku kerling tempat duduk sebelah...mintak2 tak ada oranglah duduk di situ"

"sambil2 aku try gak menyelesakan diri bas pun bergerak meninggalkan stesen bas.aku kerling lagi sebelah....ehm macam ada can ni...sampai je kat bulatan bandar baharu tu tiba2 pak cik bas berhenti di bus stop tak jauh dari bulatan tu.dalam fikiran aku mesti pak cik ni nak ambil orang lagi kot.tapi fikir2 balik mana boleh kan.adalah dalam 10 minit berhenti.bila bas start gerak je aku terus angkat punggung duduk kat seat double yang aku dok kerling dari tadi...hehe.ha...luas sikit dari yang tadi tapi MASIH tak boleh nak adjust tempat sandarnya.apalah nasib badan...aku redha jela nampaknya...(!_!)"

"posisi duduk tak mematahkan semangat aku untuk meneruskan aktiviti kesukaan aku ketika dalam bas iaitu LAYAN MATA.adalah dekat 2jam aku layan mata.sedar2 aku dah ada kat simpang pulai.terkejut gak aku sebab pak cik bas ni tak berhenti seperti selalu.untuk membuat kan masa aku tak terbuang begitu sahaja aku pun menelaah REMAJA"
.
.
.
"aku kerling jam di tangan ketika bas masuk ke hentian duta.segera aku angkat beg dan berjalan laju ke arah kereta ayah sebaik sahaja tayar bas brek di platform.sempat pulak aku memandang beberapa orang yang tengah sedap menjamu selera di gerai2 yang ada di situ.dalam hati terdetik,'ish,ibu dah masak ni^^.tak sabar rasanya'. sejuk hati menatap wajah ayah tatkala aku mencecah punggung ke dalam kereta.sampai je rumah aku bersalam peluk cium ibu.wah..heaven rasanya dah sampai rumah^^.alhamdulillah~"

"p/s::harap2lah aku study lebih sikit dari biasa di rumah ni...chaiyouk!!!"

1 comment:

  1. new url for my blog

    http://azazluvjayncr.blogspot.com/

    tq~
    regards Aida Zunadiya

    ReplyDelete