31 August 2010

::[flashback8]faMiLy DaY::

"penghujung LI tempoh hari aku join family day opis ayah aku.ni 1st time mereka adakan.bertempat di kota a famosa resort,alor gajah,melaka kami bertolak seawal 7.30pg dengan menaiki bas.kat sana masa banyak dihabiskan di taman safari(kalo aku x silap namanya).menigimbau kembali zaman kanak2 aku di sini...tengok gelagat binatang dalam kandang masing2,lihat pertunjukan haiwan2 yang terlatih,benda baru yang aku alami harimau berjalan betol2 sebelah aku tapi time tu aku dalam van sangkar(tak tahu apa nama kenderaan tu) la...hehe.masa pertunjukan binatang aku kagum dengan kebesaran ALLAH SWT.kebolehan haiwan2 seperti burung kakak tua yang boleh speaking various languages,boleh melukis,boleh maen basikal dan 1st time aku tgk burung helang depan mata aku sendiri.kalo korang nak tahu kat sini gajah pon boleh menari,boleh maen bola sesama mereka,boleh score bola masuk dlm jaring(macam basketball tuh!) dan boleh mengurut orang(bagi aku mematah riukkan badan je...heh).anyway aku seronok terasa macam kecik2 dulu^^"

~singa jantan ni terkurung je.kat sblh pagar sana lak jantan betina macam kena buasir sebab x reti dok diam2...tenung je kat si jantan tuh~

~harimau kat sini sangat banyak..xtahu macam mana nakbezakan jantan atau betina~

~bear ni pulak kecik je tapi aku tengok gigi die ngeri gak...ngee~~

~tengoklah kehandalan gajah2 ini..aku rasa instructor mereka dari Thailand sebab asik sawadikap jek...kesian tau dengan gajah ni sebab instructor mereka suka pukul2 kalau x buat betol...huhu~

~kenangan sebelum balik^^~

No comments:

Post a Comment