01 March 2011

::Kerana Kejayaan Itu Milik Kamu::

"Kejayaan tidak akan datang bergolek melainkan kita berusaha ke arah itu. Kejayaan tanpa usaha juga mustahil untuk kita kecapi. Kejayaan itu hanyalah suatu permulaan untuk menempah satu kejayaan lagi. Lantaran itu jangan kita berputus asa tanpa sempat berpaut pada satu kejayaan."

"Kegagalan pula suatu yang menakutkan kepada sesetengah insan. Tidak bermakna insan yang berjaya itu tidak pernah gagal malah kebanyakkan mereka telah jatuh banyak kali tetapi  mereka tetap bangkit berdiri demi suatu kejayaan. Gagal tak bermakna kalah dan berjaya tak bermakna menang. Siapalah kita untuk menentukan hala tuju pada masa akan datang."

"Justeru itu dalam hidup ini kita hendaklah sentiasa berusaha untuk mencapai suatu matlamat. Jangan pula lupa untuk berdoa dan akhir sekali tawakal. Tidak perlu pula mendabik dada meninggi diri setelah kejayaan itu berada dalam genggaman kerana hidup kita ini ibarat roda. Ibarat pepatah 'what u give u get back'. Itu adalah hukum karma. Teringat pula peribahasa semasa aku sekolah rendah dulu 'Di mana ada kemahuan di situ ada jalan'."

"So peringatan kepada diri sendiri dan juga kawan-kawan marilah bersama menuju kejayaan tanpa mengenal erti lelah dan putus asa kerana kejayaan itu milik kamu=)"

No comments:

Post a Comment